Driftstörningar på ebds.se
Just nu har vi vissa driftstörningar på sajten, vi arbetar på en lösning. Tack för ditt tålamod.
Våra däckhotell
Våra däckhotell

Däckhotellet som aldrig blir fullt

Vår tjänst Däckhotell innebär att vi tar hand om hela din däckaffär, med allt från kundkommunikation och transport till kontroll och förvaring. Vid slitage eller skador erbjuder vi också kunden att byta däck eller reparera fälgar. Det enda du och din personal behöver ta hand om är själva däckbytet – resten sköter vi.

Tack vare vår stora kapacitet, kan vi alltid garantera plats att förvara dina kunders däck. 

Våra däckhotell erbjuder

  • Egenutvecklad IT-lösning

    Vårt Däckhotell bygger på en egenutvecklad IT-lösning som bland annat registrerar tid för transport, skannar däck och fälg och skickar bilder till kunden.

  • Proaktiv service till dina kunder

    Alla hjul som kommer till våra däckhotell fotas och skannas på 25 punkter per däck. Dessa bilder skicka automatiskt ut till kunden. I de fall som mönsterdjupet är får lågt och/eller det finns skador på fälgen registreras det i vår mjukvara och kunden blir då erbjuden fälgrenovering eller att vi byter ut de slitna däcken. Därmed kan kunden känna sig trygg i att däck och fälg är i gott skick inför kommande säsong.  

    All kommunikation sker under ditt företagsnamn och din grafiska profil, vilket gör att du fortfarande ”äger” relationen med kunden. 

Så här fungerar våra däckhotell

  • 1. Tidsbokning

    Din kund bokar tid för däckbyte. Detta kommer automatiskt in i vårt system, så att vi kan leverera kundens sommar-/vinterdäck till din verkstad dagen före bytet. 

  • 2. Däckbyte

    Din personal genomför däckbytet. 

  • 3. Transport

    Vi hämtar upp däcken på din anläggning och transporterar dem till något av våra däckhotell. 

  • 4. Tvätt och analys

    Däcken tvättas i varmt vatten under högt tryck (inga kemikalier används). Därefter skannas däcken och mönsterdjupet mäts på 25 punkter per däck. Även fälgarna skannas och AI-fotograferas för att upptäcka eventuella skador. 

  • 5. Däckstatus

    Kunden får ett mejl och sms med information om däckens status tillsammans med bilder. Om fälgarna är skadade eller däcken slitna, erbjuder vi kunden att byta till nya däck eller att renovera fälgarna. 

  • 6. Förvaring

    Däcken förvaras under rätt förhållanden inför nästa säsong. 

Kontakta oss

Vill du veta mer om vårt erbjudande, eller diskutera möjliga samarbeten?